Vești proaste pentru unii angajați din România! S-a anunțat că se cer înapoi banii pentru voucherele de vacanță în unele cazuri. Iată tot ce trebuie să știe persoanele care beneficiază de sumele respective.

[read more]

Nu este pentru nimeni un secret faptul că românii iubesc vacanțele, iar mulți așteaptă cu nerăbdare să se distreze de minune în concediul de vară. Iată o veste ce nu le va pica prea bine unor angajați.

În ce condiții se cer înapoi banii pentru vouchere de vacanță. Persoanele care nu își doresc să beneficieze pot face o cerere către angajator.

Se cer înapoi banii pentru voucherele de vacanță

Angajații care au folosit o parte sau toți banii de pe voucherele de vacanță și a căror angajare se încheie dintr-un motiv sau altul trebuie să restituie sumele de bani corespunzătoare voucherelor de vacanță nejustificate. Potrivit legislației, acestea sunt acordate anual și sunt emise doar în format electronic, în limita sumelor prevăzute în buget. Valoarea maximă este de 1.450 de lei pe an pentru fiecare persoană.

Când primesc voucherele de vacanță, angajații semnează o declarație prin care își asumă restituirea sumelor necuvenite în cazul celor neutilizate la data expirării lor ori dacă contractul individual de muncă sau raportul de serviciu se încheie.

Dacă beneficiarul a folosit toate sau o parte din voucherele de vacanță alimentate electronic și mai târziu apare o cauză pentru a le returna, el trebuie să restituie angajatorului suma echivalentă, în decurs de 60 de zile.

Angajații din România pot utiliza voucherele de vacanță în format electronic doar pentru achiziționarea serviciilor turistice de la unitățile afiliate, prezentând actul de identitate. Durata de valabilitate a acestuia este de un an de la data încărcării.

Angajatorii trebuie să se asigure că oamenii au fost anunțați cu privire la data și valoarea voucherelor de vacanță. În cazul în care există și persoane care nu vor să beneficieze de acești bani, trebuie să știți că există o cerere scrisă prin care anunță că nu doresc.

Cererea scrisă trebuie depusă la unitatea anagajatorului:

a) pentru anul 2023, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentului regulament în Monitorul Oficial al României, Partea I;

b) pentru anii 2024-2026, până la data de 31 martie a fiecărui an, potrivit Antena 3 CNN.

[/read]