Voucherele de alimente în valoare de 250 de lei sunt acordate o dată la două luni, unui număr estimat de 2,4 milioane de beneficiari.

Aceste vouchere sunt menite să sprijine persoanele vulnerabile, asigurându-le accesul la produsele alimentare de bază.

Până în acest moment, beneficiarii au primit tranșele de bani în lunile februarie, aprilie, iunie și august. Mai rămân de virat două tranșe, în lunile octombrie și decembrie, însumând 500 de lei.

Beneficiarii programului „Sprijin pentru România”

În anul 2024, sprijinul material sub formă de tichete sociale pe suport electronic pentru alimente și mese calde are o valoare nominală de 250 lei și se acordă o dată la două luni pentru următoarele categorii de persoane defavorizate:

  • Pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, ale căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
  • Persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 lei.
  • Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei.
  • Familiile monoparentale ale căror venituri lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 675 lei.
  • Familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul de incluziune, în condițiile Legii nr. 196/2016.
  • Persoanele fără adăpost, conform prevederilor legale în vigoare.

Mecanismul de distribuire a cardurilor

Mecanismul de distribuire a cardurilor se desfășoară în trei etape:

  • Producția cardurilor de către unitățile emitente, care implică imprimarea datelor beneficiarilor și inserarea CIP-ului.
  • Împlicuirea și distribuirea cardurilor la nivel național de către Poșta Română.
  • Încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor.

Am primit cardul, dar nu este încărcat

Sunt câteva situații în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. MIPE nu poate efectua plata până nu primește această confirmare de la C.N. Poșta Română. Dacă aveți card și nu este încărcat, sunați la 031.9268.

Am pierdut cardul/Nu funcționează

Beneficiarul care a pierdut cardul sau întâmpină probleme tehnice cu acesta trebuie să anunțe emitentul. Acesta poate apela serviciul de Asistență Clienți sau poate utiliza aplicația mobilă a emitentului. Emiterea unui nou card și expedierea acestuia se vor face în termen de 60 de zile de la declararea cardului ca pierdut.

Numere de telefon oficiale

  • Edenred: 021 301 33 03
  • Sodexo: 021 204 46 64
  • UP România: 0374 66 22 73

Nu știu de unde pot cumpăra alimente/mese calde

Listele cu operatorii economici unde pot fi utilizate voucherele sunt disponibile pe www.fonduri-ue.ro/vouchere. Acestea sunt actualizate săptămânal, iar orice modificări sunt publicate pe site-ul MIPE.