Un nou proiect major de infrastructură este pe cale să fie demarat pe Dunăre, legând orașele Giurgiu din România și Ruse din Bulgaria printr-un pod ce va include și conexiuni feroviare. Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a anunțat trimiterea documentației pentru studiul de fezabilitate la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Durata estimată pentru finalizarea acestui studiu este de 23 de luni, urmând ca proiectul să evalueze cele mai eficiente opțiuni pentru integrarea infrastructurilor rutiere și feroviare între cele două țări.
„Am transmis astăzi la ANAP documentația pentru studiul de fezabilitate necesar construcției celui de-al doilea pod între Giurgiu și Ruse”, a precizat Pistol, subliniind importanța strategică a acestei inițiative pentru îmbunătățirea legăturilor transfrontaliere și a conectivității regionale.
Reclamă
Acest proiect va marca al treilea pod transfrontalier dintre România și Bulgaria și va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF2), reflectând angajamentul Uniunii Europene pentru dezvoltarea infrastructurii în Sud-Estul Europei.
Paralel cu această inițiativă, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a lansat licitația pentru construcția Drumului Expres Focșani – Brăila, un alt proiect ambițios ce presupune edificarea a 73 de kilometri de drum, finanțat de asemenea prin fonduri europene. Durata totală estimată pentru acest proiect este de 42 de luni și va include proiectarea și construcția a două benzi pe sens și 57 de structuri, inclusiv noduri rutiere, poduri și pasaje.
De asemenea, Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat în vara anului 2023, întâmpină deja provocări cum ar fi degradarea carosabilului și necesitatea reasfaltării, precum și finalizarea drumului de legătură pe malul tulcean. Aceste situații subliniază importanța unei planificări atente și a unei execuții riguroase în cadrul proiectelor de infrastructură.
Investițiile în aceste noi proiecte, incluzând construcția podului peste Dunăre și expansiunea rețelei de drumuri, nu doar că vor avansa infrastructura regională, dar vor consolida și poziția economică a României și Bulgariei. Proiectele sunt esențiale pentru facilitarea transportului de mărfuri și pasageri, sporind competitivitatea economică și atrăgând noi investiții străine, în timp ce îmbunătățesc calitatea vieții cetățenilor prin reducerea timpilor de călătorie și creșterea siguranței rutiere.
Aceste inițiative sunt vitale pentru o Europă de Sud-Est mai conectată și prosperă, consolidând rolul strategic al României în rețeaua de transport europeană și subliniind angajamentul continuu al țării pentru dezvoltarea internă și colaborarea regională.