Sofer de TIR roman,neplatit de patron,i-a vandut TIR-ul cu tot cu incarcatura:”Nu-mi daduse banii de 3 luni, am guri de hranit,si nu-mi rapsundea la mesaje”

Un șofer român de TIR, aflat în Germania, a decis să-și facă singur dreptate după ce nu și-a primit salariul timp de trei luni.
Bărbatul, a cărui identitate nu a fost făcută publică, a vândut camionul pe care îl conducea, împreună cu toată încărcătura, pe piața neagră. El a declarat autorităților germane că nu a mai rezistat presiunii din cauza problemelor financiare de acasă și a lipsei de reacție din partea angajatorului său.
Patronul nu răspundea la mesaje
Românul a arătat autorităților dovada prin extrasul de cont bancar și prin conversațiile purtate cu angajatorul pe rețelele sociale, în care acesta evita constant să îi ofere un răspuns clar cu privire la plata salariului.
„Nu-mi daduse banii de 3 luni, am guri de hrănit, și nu-mi răspundea la mesaje”
Situația sa a atras empatia anchetatorilor, mai ales că declarațiile au fost susținute cu probe concrete.
Gestul său a fost motivat de condițiile dramatice de acasă. Șoferul a transmis autorităților că nu a mai avut altă soluție și că familia sa era în pragul disperării.
„În timp ce patronul mă ducea cu vorba, și îmi spunea că e o perioadă mai grea pentru toată lumea în zilele noastre, și probabil el trăia pe picior mare, pe cârca muncii mele, familia mea, în speță nevasta care mă suna că n-are ce să pună pe masă copiilor, stăteau fără să aibă nimic în frigider. Ca om întreb, e corect? Că n-am dat în cap, am muncit s-am alergat TIR-ul ca să trăiască ei decent.”
Deși fapta lui a fost determinată de o situație personală critică, șoferul va fi tras la răspundere penală pentru ceea ce autoritățile califică drept furt. Potrivit anchetatorilor germani, acesta trebuie să restituie suma de peste 500.000 de euro, valoarea estimată a camionului și a mărfii transportate.
Potrivit surselor locale, autoritățile germane nu au ignorat povestea șoferului, ba chiar au recunoscut că din punct de vedere uman, cazul este unul care „a înmuiat” și cei mai duri anchetatori. Totuși, legea nu face excepții, iar gestul românului este încadrat clar ca faptă penală.
Procurorii germani au demarat o anchetă oficială, iar în urma vânzării ilegale a TIR-ului și a încărcăturii, bărbatul riscă o condamnare serioasă, pe lângă obligația de a returna întreaga sumă.
Camionul fusese dat în exploatare de către o firmă de transport cu sediul în România, care colaborează cu companii din spațiul european. Deocamdată, numele firmei nu a fost făcut public, însă ancheta a fost extinsă și în România, pentru a verifica dacă angajatorul a respectat legislația muncii.
În prezent, românul se află sub anchetă penală, dar rămâne în Germania pe durata procedurilor judiciare. Până la finalizarea cazului, autoritățile au dispus reținerea temporară a sa.
„Clientul meu nu are antecedente penale, are copii minori în întreținere și a fost nevoit să ia o decizie extremă după luni întregi în care nu și-a primit banii pentru munca prestată”
— avocatul din oficiu
Cazul a ajuns rapid în presa locală germană, fiind considerat un exemplu al tensiunilor tot mai mari dintre angajatorii din Estul Europei și muncitorii trimiși în Vest.
„Nu este un caz izolat. Mulți șoferi români sau bulgari ajung în Germania și sunt plătiți cu întârziere sau deloc, iar firmele scapă nepedepsite. Ne dorim o anchetă serioasă în ambele țări”
— reprezentanții sindicali din Germania
Până în acest moment, nu a fost anunțată vreo decizie finală în privința pedepsei, dar cazul deschide o nouă discuție despre drepturile lucrătorilor sezonieri și permanenți din străinătate, în special în domeniul transporturilor.
Situația prin care a trecut acest șofer român ridică multe semne de întrebare și arată cât de vulnerabili pot fi muncitorii care pleacă în străinătate pentru a-și câștiga traiul.
Când un om muncește luni întregi, zi și noapte, dormind în cabină și trăind pe drumuri, e de așteptat măcar să fie plătit la timp. Dacă asta nu se întâmplă, tot sistemul devine o nedreptate.
Vânzarea unui TIR cu marfă înseamnă un prejudiciu imens. Cine cumpără un astfel de camion „la negru” nu face nici el un lucru legal.
Patronul nu și-a făcut datoria. Dacă și-ar fi plătit angajatul la timp sau măcar i-ar fi dat un răspuns clar, toată situația ar fi fost evitată.
Poate că șoferul a greșit vânzând camionul, dar patronul a greșit primul – și mai grav – abandonându-l.
Legea îl trage la răspundere pe șofer, dar sufletul ne spune că el e totuși victima principală.
Adevărul e că ambii au greșit, dar unul a greșit pentru că nu i-a mai rămas nimic, iar celălalt pentru că a crezut că poate profita fără să fie tras la răspundere.
Asemenea cazuri ar trebui să deschidă ochii autorităților, nu doar ca să pedepsească, ci ca să prevină.
Statul român ar trebui să verifice mai atent firmele de transport și să se asigure că românii trimiși la muncă afară au cui să ceară ajutor când lucrurile scapă de sub control.
Pentru că, altfel, vom continua să auzim povești ca asta, unde omul care muncește ajunge să plătească dublu – o dată prin nedreptate și a doua oară prin lege.
Conținutul publicat pe news.substantial.ro poate fi preluat doar în limita a 500 de caractere, cu menționarea sursei și link activ. Orice utilizare neautorizată reprezintă o încălcare a Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și va fi sancționată conform legislației în vigoare. 🚨